Wahai bakal imamku....

assalamu'alaikum

Bismillahirahmanirrohiim 
Tidak ku dambakan seorang pendamping yang sempurna Cukup seorang pendamping yang mampu membimbing dan mendidiku "Tidak kudambakan yang kaya raya cukuplah punya tempat berteduh yang sederhana agar kita bisa membina mahligai kasih bersama....membangun harapan dengan cinta suci kita Tidak ku dambakan pendamping yang gagah cukuplah yang mempunyai hati yang tulus dan bersih dalam menyayangi dan mengasihiku mendampingiku dalam suka duka bersama bagiku aku hanya mendambakan pendamping yang memahami tuntutan agamanya ,kehendak syari'atnya ,tegas dalam membuat keputusan,lembut dalam mendidik ....dan sabar dalam menghadapi fitrahku sebagai wanita..... Duhai bakal imam dalam hidupku aku bukanlah wanita yang sempurna seperti siti khadijah ataupun siti Aisyah.....aku hanya wanita biasa yang mempunyai kekurangan dan tidak kesempurnaan Aku tidak mempunyai harta maupun rupa yg cantik yang ku punya ada adalah agama yang telah dibekalkan oleh ibu dan ayahandaku hanya itu yang kubawa kemanapun. aku pergi walau aku tdk berpendidikan tinggi namun aku akan berusaha menjadi yg terbaik untukmu dan untk anak2 kita nanti..... ku juga perlukan didikan dan bingbinganmu duhai bakal pendampingku Didiklah diri ini.....bingbinglah diri ..ini agar menjadi mujahidah islam bingbinglah diri ini agar menjadi penemanmu disyurgA kelak bingbinglah diri ini agar menjadi ibu yang mampu melahirkan mujahid dan mujahidah yang sholeh dan sholeha Aamiin Allahuma Aamiin
LihatTutupKomentar