Kecantikan Di Nilai Bukan Dari Fisiknya

** Untuk membentuk bibir yang menawan ucapkanlah kata-kata kebaikan.

** Untuk mendapatkan mata yang indah,carilah kebaikan ppada setiap orang yang anda jumpai.

**Untuk mendapatkan bentuk badan yang lansing,bagikan lah makanan dengan mereka yang kelaparan.

** Untuk mendapatkan rambut yang indah,berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan dan anda tidak akan berjalan sendirian.

** Manusia,jauh melebihi segala Ciptaan lain.Perlu senantiasa berubah,diperbarui,dibentuk kembali dan diampuni.Jadi,jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda Apabila anda melakukan semuanya itu,ingatlah senantiasa.

** Jika sesuatu ketika anda memerlukan pertolongan,akan senantiasa ada tangan terulur.Dan dengan bertambah usia anda,anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan,satu untuk menolong diri anda sendiri dan satu lagi untuk menolong orang lain.

** Kecantikan wanita buka terletak pada pakaian yang dikenakan,bukan pada bentuk tubuh atau cara dia menyisir rambutnya.Kecan tikan wanita terdapat pada mata,cara dia memandang dunia ,karena dimatanya terletak gerbang menuju kesetiap hati manusia dimana cinta dapat berkembang.

** Kecantikan wanita bukan pada kehalusan wajah tetapi pada kecantikan yang murni terpancar pada jiwanya yang penuh kasih,memberika n perhatian dan cinta dia berikan.Dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu....
InsyaAlloh
LihatTutupKomentar